Stránky

Translate

neděle 30. prosince 2012

Very merry po thajsku

České Vánoce mám ráda, opravdu moc. Stromeček, kapr, salát, cukroví, dárky, sejde se celá rodina. Ovšem můj a Kubův cestovatelský duch trochu napoví, že ne každé naše Vánoce budou tradiční české. Pro letošek se naší vánoční destinací stalo Thajsko. Výlet do Asie jsem plánovali dlouho a nakonec se nám podařilo odjet na tři měsíce. Právě na Štědrý den to je měsíc, co jsme odjeli z ČR. Uběhlo to tu jako voda, člověk vidí kolem sebe mnoho nového, odlišná kultura – pořád je co obdivovat. Pro náš Štědrý den, jsme se rozhodli odjet do města mnoha chrámů, což je Ayutthaya. Leží asi 80 kilometrů severně od Bangkoku. K objevování je tu mnoho-ruiny starých chrámů, které jsou stovky let staré, ale i chrámy nové a impozantní.
Jsme v podstatě pořád na cestách a tak naše Vánoce byly trochu improvizované. Vánoční stromeček nakreslený na kartonu od piva, dárky zabalené do novin a propagačních letáků. Nadělujeme si dárečky už 24. ráno. Na Štědrý večer máme totiž koupené lístky do nočního vlaku, který nás poveze směr Laos. I přes veškerou improvizaci si Štědrý den náramně užíváme. Půjčujeme si kolo a vyrážíme do rušných asijských ulic objet pár vytipovaných chrámu, které dle našeho průvodce opravdu nelze vynechat. Přesto, že se místní Vánoce slaví až 25., tak je v mnoha restauracích
a obchodech k vidění umělý stromek, s umělých sněhem, falešnými dárky a tisíci světýlek. Těžko se mi navozuje pocit evropských Vánoc, když jsem si při projížče na kole spálila nos.
Chrámy mají své kouzlo a ukáže se, že navštívit na Vánoce právě Ayutthayu byl dobrý nápad. Co na tom, že při tom máte kraťasy a je 30° ve stínu.
Štědrovečerní večeři si dáváme velice klasickým asijským způsobem. Parkujeme naše půjčená kola u rozsáhlé tržnice. Strava na pouličních tržištích je tu velice častá a ani místní doma nevaří a raději se nají venku. Vybíráme si u stánku krásně vypadající, do křupava ugrilované ryby, co je to za druh ale opravdu netušíme. Pak ještě kupujeme sáček rýže a místo vánočního cukroví si poručíme pár malých zákusků, na styl české koblihy a čokoládových kuliček.
Spokojení a najedení, u trochu netradičního posezení při zapadajícím slunci a polovyschlého vodního koryta, se vracíme do hotelu pro naše batohy. Už pěkně po svých se vydáme k vlakovému nádraží a po dvanácti hodinách jízdy budeme na první svátek vánoční vítat Laos.