Stránky

Translate

neděle 23. prosince 2012

Konec světa, životní prozření a thajská masáž

Stárnu a jsem zaujatá. To první o sobě tvrdím já, to druhé o mě tvrdí Kuba. Následující řádky odhalí více. Mimo to jsem bohužel součástí davového šílenství o konci světa. Asi jsem to všechno začala, když jsem se před rokem přidala na facebookovou akci Bobování na Mt. Everestu na konci světa 21/12/12. No..to byla ještě sranda, i když jsem před týdnem, opět na fb-hrůza jak mám omezený rozhled, viděla „předpověď počasí“ na 21. 999°C a meteority a na 22. tmu, atk jsem se smála..když se to blíží a člověk míjí letáky s pozvánkou na párty ke konci světa a k příchodu soudného dne, jen kroutí hlavou a když 20. usíná a k ránu ho budí sny, jak malinký ostrov Ko Tao nemilosrdně zaplavuje dvacetimetrová vlna, je jasné, že jsem se nechala pohltit davovým šílenstvím. Ovšem pokud čtete tyto řádky je jasné, že nic neskončilo.
K tomu, že stárnu, což není žádný objev, stárne totiž každý. Jen jak se chcete konečně vyspat, když předešlou noc vás budily představy, že plujete kdoví kam v tsunami, tak vás tři anglický hoši, který si pár týdnů už můžou koupit pivo sami, od naproti poněkud vytáčí tím, že sedí do pěti do rána venku před pokojem, telefonují domů tatínkovi, přičemž celý hovor se skládá jenom z toho: jak se máááááááš?? cožéééééééééé??? a po zbytek se opilecky tlemí jeden druhému a vy přemýšlíte, že byste moc rádi šli a ráno jim šplíchli kýbl vody do postele, ale jste příliš otrávení a „staří“ na to abyste se tím obtěžovali a tak si to prostě necháte líbit (!) Rezignace nebo moudřejší (starší) ustoupí?

K tomu, že jsem zaujatá..prý. Ostrovy mají pláže, tam jsou turisti a mají plavky, je toho tedy vidět víc než obvykle...všichni to znají. Já toho viděla už příliš a už nechci! Řeč je o tetování. Já sama, jako hrdá nositelka tetování a památky na nz v jednom, se cítím být zainteresovaná v této problematice. Je mi jasné, že je to je každého věc, ale proboha!Má umělecká duše trpí a jsme zase u toho, že s vkusem se člověk musí narodit a naučit se to za žádnou cenu nedá. Takže od subtilnější paní s kotvou na rameni a žlutým kuřetem Tweety na pravém prsu. Po slečnu s mapou světa na lopatce. Která, jak Kuba trefně poznamenal, si tam může nechat dotetovávat, kde všude byla. Po přehlídku všech možných kytiček a nepovedených srdíček, po mohutného pána s rozevlátým krucifixem okolo krku (vytetovaným) po něžného chlapce s povrchním gestem a nápisem Family na levé straně hrudníku a dívkou s vyobrazením holčičky, co drží panenku na bedrech. Ach jo! No a tak když tohle okolo sebe vidím, tak říkám Kubovi: Chápeš to, jak si někdo může nechat vytetovat tohle....? Načež se Kuba zamyslí a povídá: A nejsi trochu zaujatá? Takže asi jsem a dost! :-)

Být v Thajsu a nejít na masáž?! Nemyslitelné. Takže volím si salón a vstupuji. Hodinová masáž celého těla kokosovým olejem a za necelých 200 korun. Ulehám a malá thajka mi dává pokyny lámanou angličtinou, v podstatě je jí stejně rozumět jenom please a thank you. Nikdy jsem nebyla na takové masáži v Čechách a tak pokud tady budu popisovat, co jiní už znají, tak to přeskočte. :-) Thajská masáž, je dle mého vypozorování, založena na stlačování bodů na lidském těle a na prokrvení ostatních částí těla. Masáž začíná stlačením nohou a masírovat se začínají záda. Jsou to docela jednoduché pohyby, které se hodněkrát za sebou opakují. Rozproudí krev a zahřejí svaly. Po zádech přichází na řadu nohy. Po masáží chodidel se masírují celé nohy, kde se, stejne jako po zádech přejíždí prsty, dlaněmi, ale také celým předloktím. Nohy se masírují i při lehu na zádech, tudíž zvrchu. Nevím z jakého důvodu, ale při masáži nohou se stiskne silně, směrem dolů tepna v tříslech..celá noha potom cítí úlevu, asi je to tím, že se do ní navalí zpátky krev. Thajka je malá, ale sílu má pořádnou :) Po nohou jsou na řadě ruce. Někdy se snažím přijít na to, co vlastně mi dělá, a čím, ale občas je to těžké identifikovat :-) Po promasírování vleže, mi ruku opírá dlaní o podložku, prsty směřují k nohám. Velice efektivně se tak protáhne triceps a jeho masáž je velmi příjemná. U rukou se samozřejmě masírují i dlaně a jednotlivé prsty. A to nejlepší nakonec:-) Krk a obličej. Thajka si sedá za mou hlavu do tureckého sedu a na klíně má polštář, tam si pokládá mou hlavu a celý prostor okolo krční páteře je tak volný. Masíruje krk, až k hlavě, poté na lebce stlačuje všemožné body, to samé na spáncích, na čele a na bradě. Dekolt je ale zapovězený. Nevadí. Po masáži krku vleže ještě následuje protažení v sedě, kdy se protahuje hlavně celá páteř, trapézové a krční svaly.
Po masáži jsem se cítila jako znovuzrozená a ještě jsem dostala čaj. Vzhledem k tomu, že šlo o olejovou masáž, tak to nebyla úplně tradiční masáž thajská. Ta spočívá v mnohem důkladnějším protažení celého těla a thajky si s lidmi pohazují a ohýbají je jako gumové panenky-na takovou masáž nechodit s plným břichem :-))
Jestli v Čr narazíte na thajský masážní salón, neváhejte. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat